Energie Fabriek van start met eerste bijeenkomst over energiemanagementsystemen en handelsplatforms
Op 17 april vond de eerste bijeenkomst van de Energie Fabriek plaats; hét centrale punt voor energiecoöperaties in de regio. Energiecoöperaties zijn groepen bedrijven die samen lokaal energie opwekken, beheren en delen. Met inmiddels 23 coöperaties in de Drechtsteden, groeit de behoefte aan ondersteuning bij complexe energievraagstukken. De Energie Fabriek speelt hierop in met de juiste kennis en begeleiding om energie lokaal slim en betaalbaar te organiseren.
Op 17 april vond de eerste bijeenkomst van de Energie Fabriek plaats: hét centrale punt voor energiecoöperaties in de regio Drechtsteden.
Meer 'Energie' nieuws
-
01-06-2026
13.000ste woning aangesloten op warmtenet in Drechtsteden: meer dan de helft van doel 2030 bereikt
Een mooie mijlpaal: in de regio Drechtsteden is de 13.000ste woning aangesloten op het warmtenet. Daarmee is meer dan de helft van het doel 2030... Lees meer over 13.000ste woning aangesloten op warmtenet in Drechtsteden: meer dan de helft van doel 2030 bereikt
-
21-05-2026
Energie Fabriek van start met eerste bijeenkomst over energiemanagementsystemen en handelsplatforms
Op 17 april vond de eerste bijeenkomst van de Energie Fabriek plaats: hét centrale punt voor energiecoöperaties in de regio Drechtsteden. Lees meer over Energie Fabriek van start met eerste bijeenkomst over energiemanagementsystemen en handelsplatforms
-
23-04-2026
Flex-E subsidie vanaf 6 mei opnieuw open: benut ruimte op je bestaande netaansluiting
Van 6 mei t/m 15 oktober kunnen bedrijven deze subsidie opnieuw aanvragen voor maatregelen die helpen om elektriciteit slimmer en flexibeler te... Lees meer over Flex-E subsidie vanaf 6 mei opnieuw open: benut ruimte op je bestaande netaansluiting



