Gemeenten in de regio Drechtsteden werken samen met Stedin aan een toekomstbestendig elektriciteitsnet
Stedin en de zeven gemeenten in de regio Drechtsteden gaan intensief samenwerken om het elektriciteitsnet uit te breiden vanwege de toenemende stroomvraag. Deze groei houdt de komende jaren aan, door bijvoorbeeld elektrisch laden, warmtepompen, gasloos koken, maar ook door de komst van meer bedrijven en woningen. Dit betekent dat het huidige netwerk met extra transformatorhuisjes uitgebreid moet worden om deze groei te ondersteunen. Daarom hebben de gemeenten in de Drechtsteden en Stedin een Samenwerkingsovereenkomst ondertekend. Hiermee is afgesproken dat de geschikte locaties voor deze huisjes gezamenlijk met de gemeenten worden gezocht.
Gemeenten in de Drechtsteden en Stedin gaan intensief samenwerken aan uitbreiding elektriciteitsnetwerk
Meer 'energietransitie' nieuws
-
01-06-2026
13.000ste woning aangesloten op warmtenet in Drechtsteden: meer dan de helft van doel 2030 bereikt
Een mooie mijlpaal: in de regio Drechtsteden is de 13.000ste woning aangesloten op het warmtenet. Daarmee is meer dan de helft van het doel 2030... Lees meer over 13.000ste woning aangesloten op warmtenet in Drechtsteden: meer dan de helft van doel 2030 bereikt
-
21-05-2026
Energie Fabriek van start met eerste bijeenkomst over energiemanagementsystemen en handelsplatforms
Op 17 april vond de eerste bijeenkomst van de Energie Fabriek plaats: hét centrale punt voor energiecoöperaties in de regio Drechtsteden. Lees meer over Energie Fabriek van start met eerste bijeenkomst over energiemanagementsystemen en handelsplatforms
-
23-04-2026
Flex-E subsidie vanaf 6 mei opnieuw open: benut ruimte op je bestaande netaansluiting
Van 6 mei t/m 15 oktober kunnen bedrijven deze subsidie opnieuw aanvragen voor maatregelen die helpen om elektriciteit slimmer en flexibeler te... Lees meer over Flex-E subsidie vanaf 6 mei opnieuw open: benut ruimte op je bestaande netaansluiting





