De Zero-Emissiezones komen eraan
Als je de leefbaarheid in de stad wil vergroten dan is het verduurzamen van de logistieke stromen daarbij een belangrijk hulpmiddel. Al in 2021 stelde het college van Dordrecht de routekaart Zero Emissie Stadslogistiek vast. Een ambitieus project dat er voor zorgt dat op 1 januari 2026 er niet alleen een emissieloze zone gerealiseerd zal zijn in de binnenstad van Dordrecht, maar dat ook alle leveranciers rijden in auto's die niet aangedreven worden door fossiele brandstoffen.
Als je de leefbaarheid in de stad wil vergroten dan is het verduurzamen van de logistieke stromen daarbij een belangrijk hulpmiddel. Al in 2021 nam het college van Dordrecht het besluit om de routekaart Zero Emissie Stadslogistiek vast te stellen. Daardoor werd een ambitieus project in gang gezet dat er voor zorgt dat op 1 januari 2026 er niet alleen een emissie-loze zone gerealiseerd zal zijn in de binnenstad van Dordrecht, maar dat ook alle leveranciers rijden in schone auto's die niet aangedreven worden door fossiele brandstoffen.
Meer 'betere bereikbaarheid' nieuws
-
11-09-2025
N3: gewichtsbeperking en inhaalverbod vrachtverkeer Papendrechtsebrug
De gewichtsbeperking geldt voor een gering aantal vrachtwagens en exceptionele transporten. Bussen, hulpdiensten, landbouwvoertuigen en de meeste... Lees meer over N3: gewichtsbeperking en inhaalverbod vrachtverkeer Papendrechtsebrug
-
05-09-2025
Peter van der Velden als ambassadeur Bereikbaarheid op de bres voor de Drechtsteden
Oud-burgemeester Peter van der Velden is op vrijdag 5 september aangesteld als ambassadeur Bereikbaarheid en Mobiliteit door de Dordtse burgemeester... Lees meer over Peter van der Velden als ambassadeur Bereikbaarheid op de bres voor de Drechtsteden
-
26-05-2025
Grote hinder tijdens renovatie Papendrechtsebrug (N3) in 2026
Het beweegbare deel van de Papendrechtsebrug is aan vervanging toe. In 2025 vindt een grootschalige renovatie plaats waardoor de brug vanaf juli 2026... Lees meer over Grote hinder tijdens renovatie Papendrechtsebrug (N3) in 2026